“Het gaat niet om wat je kent, maar wie je kent!”
Relevanter echter dan wie jíj kent, is hoeveel mensen jóu kennen....
 
Van Direct Response Marketeer via Strategisch Marketeer terug als Direct Response Internet Marketeer...
 

Hoi, ik ben Wietze de Vries en mijn cirkel is rond. In een grijs verleden ben ik ooit begonnen als Direct Response Marketeer bij FBTO Verzekeringen. Vervolgens heb ik er alles aan gedaan om de carriere ladder op te klimmen tot Strategisch Marketeer, het hoogst haalbare in het marketingvak. 

en nu  

Nu ben ik weer terug als Direct Response Internet Marketeer. Maar wel met een paar verschillen die ik je zo ga vertellen.

In die tijd bij FBTO deden we nog alles via papier en telefoon. Iedere week verstuurden we zogenaamde direct mails naar suspects, prospects en klanten. Soms waren het simpele brieven in blanco envelop, een andere keer waren het compleet ontworpen glossy mailpacks, maar altijd met een response mogelijkheid in de vorm van een antwoordkaartje of formulier. 

Want daar ging het natuurlijk om. Direct Marketing is gericht op het verkrijgen en onderhouden van een directe en structurele relatie met klanten. En daar is dus een proces voor nodig die mensen met jouw in contact brengt, ze nieuwsgierig maakt en ze helpt bij het willen kopen van jouw producten.

Direct marketing is gericht op het verkrijgen van een reactie van de (toekomstige) klant. Naast direct mail gebruikten we ook veel couponadvertenties, waarmee de lezer wordt gestimuleerd om te reageren. 

Als Direct Marketeers waren we in staat om de effectiviteit van een campagne te bepalen, omdat relatief eenvoudig gemeten kan worden hoe groot de respons is.

Een ander belangrijk aspect van direct marketing is het meten van het gedrag van de klant. Op basis van individuele gegevens kan je inzicht krijgen in de voorkeuren van de klant. Zo is het makkelijker in te spelen op vragen van de klant en het kopen van een product of dienst zo makkelijk mogelijk te maken.

en nu

Nu is het een andere tijd. Een tijd waarin alles complexer is geworden en tegelijk veel gemakkelijker. Het complexe aan deze tijd is dat er zoveel mogelijkheden bij zijn gekomen om te communiceren met mensen. En dat de aandacht die je krijgt zoveel kleiner is geworden. 

Het voordeel is dat alles van het opzetten van een advertentie tot het maken van een landingspagina en opvolging en het meten van gedrag veel gemakkelijker is geworden. En daarom moet je er nu wel bij zijn.

In mijn beleving is Online Marketing niks anders dan geevolueerde Direct Response Marketing en daarom noem ik mijzelf ook een Direct Response Internet Marketeer.

Wil je meer weten? Dan weet je wat je moet doen....

Met vriendelijke groet,

Wietze de Vries MBA

 


Ben je serieus geïnteresseerd en wil je meer weten? Bestel het boek Funnel Hacking gratis.

 
Powered By ClickFunnels.com