Nog even over de Clickfunnels Builder
Stap 1: Landingpagina's & Homepages (Front End Funnels)
Ten eerste wil je beginnen met het uit elkaar trekken van de voorkant van de trechters die je hebt gezien. Clickfunnels heeft een breed scala aan sjablonen die je kunt gebruiken om aan de slag te gaan, maar als je volledig op maat wilt gaan en iets wilt bouwen met dezelfde look en feel van jouw concurrent, kun je dat ook binnen Clickfunnels doen.
Ik zou persoonlijk beginnen met de 3 verkoopfunnels die zo veel mogelijk lijken op de concurrentenpagina die je wilt nabootsen.
Let op: als je een startpagina of landingspagina hackt, is het ontwerp een beetje anders. Er zijn een aantal geweldige tutorials over het gebruik van de Clickfunnels editor die je ook kunt bekijken.
Dit is wanneer de screenshots van pas komen, die we eerder van de verschillende pagina's hebben bewaard terwijl je door de verkoopfunnels van je concurrent ging.
Andere elementen die je in gedachten moet houden bij het herbouwen van een pagina omvatten:
Videos/Video Sales Letters
Copywriting, teksten
Eigen Graphics/Images
Toevoegen van Tracking Codes
Als je nog geen 'mannetje' hebt die je kan helpen met deze gebieden van je funnel (dat wil zeggen, als je ze zelf niet kunt doen), zou je er verstandig aan doen om mensen in de Clickfunnels Facebook Group te contacten die je kunnen helpen (er is een schat aan talent en middelen in die groep!). Je kunt ook je hoofd steken in de DotComSecrets Facebook Group voor geweldige marketinginformatie.
Stap 2: UpSells & Downsells (Front End)
Dus je hebt jouw homepage en/of landingspagina's samengesteld voor de nieuwe trechter die je aan het bouwen bent, nu is het tijd om wat dieper te gaan en te beginnen met het bouwen van eventuele upsells en downsells die door jouw concurrenten worden aangeboden.
Deze aanbiedingen kunnen direct na het uitvoeren van een actie op hun website worden gedaan, zoals het invullen van een formulier, het maken van een enquête, het bekijken van een VSL of het klikken op een knop.
Stap 3: Funnel Hacking The Back End
Dit is waarschijnlijk het moeilijkste deel van het proces voor een #funnelhacker.
De achterkant is niet alleen waar het grootste deel van de winst wordt gegenereerd, maar het is ook erg moeilijk om precies te achterhalen wat er aan de hand is.
Dus de vraag is: hoe neem je notities en realiseer je je wat er gebeurt in de back-end? Welke acties moet je ondernemen om in het binnenste te kunnen kijken.
Kijk naar Backend e-mailreeksen
Nadat u door de voorkant van een verkooptrechter bent gegaan, zal een slimme marketeer een follow-up e-mailsequentie hebben die hen in staat stelt om met u te communiceren op basis van de actie die op de website is ondernomen.
Bijvoorbeeld Stuur e-mail xxx als ze pagina xxx bezoeken.
Zorg er dus voor dat je opslaat en registreert welke e-mailsequenties je doorloopt en hoeveel dagen vanaf het nemen van actie binnen de website je deze e-mails ontvangt.
Je zult bijna jouw eigen' lookalike e-mailsequentie' kunnen opbouwen op basis van de e-mails die je van jouw concurrenten verzamelt.
Screenshotting Retargeting Ads & Landing Pages
Dit is een vrij nette' hack' die je in de meeste industrieën kunt gebruiken. De kans is groot dat één van je concurrenten een of andere vorm van retargeting gebruikt (hetzij op Google, Facebook of iets anders).
Als je deze advertenties ziet, zorg ervoor dat je screenshot van de advertentie zelf samen met de landingspagina waarnaar het is gelinkt maakt. Dit zal het aanbod ontrafelen dat ze je geven en welke actie ze willen dat jij neemt.
Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van het aanbieden van bonussen om iets te kopen wat eerder in een webinar is aangeboden, na een VSL, na een e-mailsequentie of een andere actie die je nog niet hebt voltooid.
Op basis hiervan kun je een gelijkwaardige landingspagina maken in jouw eigen trechter met Clickfunnels en krijg je ook ideeën over het aanbieden van retargeting op je eigen klanten.
OPMERKING: Vergeet niet ook de URL van de landingspagina's op te slaan!
Deze kunnen in de toekomst van pas komen, dus ik sla ze op in een map genaamd "Retargeting Landing Pages", waar je dan submappen voor kunt hebben als je meerdere aanbiedingen voor verschillende producten te zien krijgt.
High Ticket Webinar Funnel Hacking
Als je toevallig via een webinar trechter met een zogenaamde “High Ticket Offer”, aan het eind van de trechter komt, kun je de webinar bekijken en een kopie ervan op je computer opslaan. Dit laat je de dia's, script en flow van het webinar zien door de host die je kan inspireren om ideeën op te doen.
Bovenal zie je de pitch van het product en de soorten bezwaren die ze behandelen enz. Dit werkt uitstekend voor producten die direct uit een webinar trechter worden verkocht (die met Clickfunnels direct kan worden opgebouwd.
TIP: Opnieuw sla je de link op van de bestelpagina waarnaar ze je vragen te gaan. Ik zou de bestelpagina ook schermafbeeldingen maken omdat ze meestal tijdgevoelig zijn, zodat het op elk gewenst moment kan worden afgebroken.
Vraag naar Affiliate Metrics (Affiliate Based Products)
Als jouw concurrenten producten een affiliate programma hebben, zullen ze over het algemeen de cijfers bespreken die ze behalen in hun trechter. Dit is een geweldige kans voor jou om te zien welk soort aantallen ze krijgen. Affiliate pagina's bieden een schat aan informatie om mensen te verleiden om hun producten te promoten.
Doe een “Strategie Sessie”
Een van de grootste back-end funnels is om mensen in een strategiegesprek te krijgen. Als je het proces van jouw concurrent zijn verkoopgesprek kunt doorlopen, krijg je veel duidelijkheid over de producten die ze niet publiekelijk mogen vermelden en over hun verkoopstrategie. Als je de mogelijkheid hebt om ze via de telefoon te spreken terwijl je concurrent je over de telefoon probeert te 'verkopen', zal je echt een blik werpen op wat hun strategieën zijn. En kun je veel notities maken.
Het kan zelfs de moeite waard zijn om het productaanbod te bekijken of te zien waar hun trechter eindigt!
Conclusie
Kortom, Funnel Hacking is één van de belangrijkste en meest cruciale processen in elk bedrijf. Het in staat zijn om salesprocessen en conversiemethoden van één bedrijf te onderzoeken en het op jouw eigen manier binnen jouw bedrijf te repliceren, is wat leidt tot snellere overwinningen en succes.... en uiteindelijk meer winst.
Met de tools, middelen en processen die ik hierboven heb geschetst, moet je in staat zijn om op de juiste manier op weg te gaan om een badass Funnel Hacker te worden. Wees niet gefrustreerd als je het gevoel hebt dat je in eerste instantie overweldigd bent (er is veel te doen) maar als je uit gaat en je vaardigheden aanscherpt, zul je meer vertrouwen krijgen in het bouwen van een hoge converterende sales funnel voor je eigen bedrijf... en op een dag zullen mensen jouw Funnels Hacken!